Panaszkezelés
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel
a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói
jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint
illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság
dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági
feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei
kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található:
http://www.kormanyhivatal.hu
Bírósági eljárás
Az
ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti
érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.
évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX.
törvény rendelkezései szerint.
Békéltető testületi eljárás
Tájékoztatjuk,
hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói
panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye
szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület
eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül
megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A
békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése
céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén
az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és
költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a
fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető
jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A békéltető
testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A vállalkozást a békéltető
testületi eljárásban együttműködési kötelezettség
terheli.
Békéltető
testület elérhetősége
- Név: Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
- Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306. szoba
- Telefon: 56/510-621, 20/373-2570
- E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
- Ügyfélszolgálat: hétfő 10-12 óra
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak. Ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. Az online vitarendezési platform itt érhető el: